Kereső optimalizálás lépésről lépésre 2. rész

A kereső optimalizálást sokan összetévesztik és összekeverik az on-site SEO-val: azaz megelégszenek azzal, hogy a weboldalon megfelelően alakítják ki a linkstruktúrát, címeket, címkéket és URL-eket. Azonban, mint azt az alábbi ábra is mutatja, ahhoz, hogy egy weboldal előre kerüljön a Google találati listáján az on-page SEO édeskevés!

Mit is mutat az ábra? Vegyük végig a kördiagramot a legfontosabbtól a legkevésbé fontos tényezőig!

  1. Domain-be vetett bizalom, elsősorban a megfelelő külső linkstruktúra kialakításával lehet pozitív irányba befolyásolni. Pl.: wikipedia, kormányzati, egyetemi oldalakról származó backlink-ek.
  2. Az oldal (URL) linknépszerűsége. A linknépszerűség minőségi jelző, a bejövő, kimenő és belső sitelinkek minőségének mutatója, míg a PageRank (PR) elsősorban mennyiségi mutató, a linkek mennyiségének és népszerűségének mutatója.
  3. Külső linkek hivatkozásának szövege. Nagyon nagy különbség van az elhelyezésben ha “kattints ide” helyett pl. “kereső optimalizálás” a link szövege, azaz a hivatkozás az optimalizálandó kulcsszavakat tartalmazza!
  4. On-site optimalizálás. Kulcsszavak megfelelő használata az oldal szövegében, címében, és URL-ében.
  5. Domain regisztráció és tárhely szolgáltató. A google algoritmusa figyelembe veszi mennyire megbízható a tárhely ahol a weboldalt elhelyezzük és azt is, hogy hol és hány évre regisztráltuk a domain nevet.
  6. A weboldal forgalma és a kulcsszavak kiváltotta keresési eredmények átkattintási rátája (CTR). A Google algortimusa figyelembe veszi, hogy a találati listán milyen gyakorisággal kattintanak az oldalunkra és milyen magas a visszafordulások aránya. Azaz mennyire elégedettek a keresők a keresési eredménnyel!
  7. Szociális hálózatokon (Facebook, Twitter, Google+) levő tartalom és linkeltség, hivatkozások mértéke.
A következő bejegyzésekben végig megyünk egyenként a hét legfontosabb, a találati listán elfoglalt helyezést befolyásoló, tényezőn és megnézzük hogyan lehet javítani rajtuk!

 

  1. Ivalene szerint:

    Thanks for your thouhgts. It’s helped me a lot.

  2. Google Secrets…

    this has never been offered before and will end soon!…

  3. Zsolt szerint:

    A Google robot milyen gyakran tér vissza az oldalunkra és mitől függ?

    • Ajtony Csaba szerint:

      A GoogleBot általában 2-3 naponta indexeli az oldakat. Pontosabb információt a Google Webmester Eszközök szolgáltat.
      Az indexelés gyakoriságát a Google algoritmusa dönti el és elsősorban az oldal tartalmának frissítési gyakoriságának függvénye. Közösségi média bejegyzésekkel (pl. Twitter) fel lehet gyorsítani az indexelést.

    • Marek szerint:

      Aze9rt kell ke9t jackdugf3, mert ez olyan toklfoneehoz van gye1rtva, amin 3,5 mm-es jack aljzat van. c9s a ke9t jackdugf3t fagy kell e9rteni, hogy az egyik a mikrofonos cuccon van, amit bedugsz a telefonba, a me1sik mage1n a ffclesre9szen, amit a mikrofonre9szbe dugsz be. Olyan, mint az eddigi Walkman ffclesek, csak ennek a telf3 felőli ve9ge9n is jack van. Amfagy kine9zetre szinte egy az egyben HPM-75.

  4. […] A következő cikkekben végig vesszük lépésről lépésre, hogy miként hozzunk létre egy sikeres és profitot termelő weboldalt. […]

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.