Hummingbird – Az új, forradalmi Google keresőalgoritmus

0
(0)

Tegnap, szeptember 26.-án Amit Singhal, a Google search engine egyik vezető fejlesztője immár nyilvánosan is lerántotta a leplet a Google legújabb, Hummingbird (azaz kolibri) névre keresztelt algoritmusáról, ami a legjelentősebb revamp lehet a 2009-ben implementált Caffeine óta. Elmondása szerint az új algoritmus már egy hónapja működik a Google search engine részeként, és a napi keresések és lekérdezések közel 90%-át befolyásolja.

A Hummingbird célja az, hogy a Google keresőmotorja flexibilisebben tudjon reagálni a felhasználók által megadott egyre hosszabb és komplexebb query-kre. Szeretnének egy, a logikai és az egyszerű kulcsszavas keresés helyett egy olyan keresőmotort létrehozni, ami jobban felismer összefüggéseket és tartalmi jelentéseket is, és jobban kihasználja a Google hangfelismerési technológiáját.

Így a Hummingbird rangsorolása a kérdések „intelligensebb” felismerésén alapul majd elődje, a Caffeine inkább a weblapindexelés javítására kihegyezett rendszerén túl. Találgatások folynak arról is, hogy vajon a Caffeine implementálásakor történő újrarangsoroláshoz hasonló változásokra lehet-e számítani, bár a weblapok részéről még nem érkeztek felháborodott reakciók.

A változás nagyban átalakította mind a Google Knowledge Graph, mind a felhasználói preferenciákat kezelő Google Now működését is; a Knowledge Graph már képes az Eiffel toronyról készült kép megnyitása után kérésre annak magasságát is megadni, vagy különbséget tenni relevancia alapján az olivaolaj és a kókuszolaj között. A Google Now pedig flag-el minden újdonságot azokról hírességekről, akik preferenciái alapján korábban felkeltették a felhasználó figyelmét.

A Hummingbird célja az, hogy minél inkább megközelítse az intelligens beszédértés és nyelvértés szintjét. Ahogyan Singhal a BBC-nek adott interjúban megfogalmazta, „a mesterséges intelligenciáról alkotott álmaink, lépésről lépésre valósulnak meg a Google-ban”.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattints egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatszám: 0

Nincsenek még értékelések.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top