Félmilliárd dolláros veszteség Redmondban

A Microsoftnak eddig – fennállása óta – soha nem volt egyetlen veszteséges negyedéve, csak a mostani, de most sikerült 492 millió dolláros mínuszban zárnia, azonban ha megnézzük, ennél árnyaltabb a helyzet. Tavaly ilyenkor (második negyedév) 5,87 milliárd dolláros nyereséget realizált a cég, azonban most sikerült mínusz 492 millió dollárral lezárni 2012 első felének végét.

Ez a szépnek nem mondható összeg annak köszönhető, hogy a redmondiak egy egyszeri, 540 millió dolláros bevételhalasztást, illetve egy goodwill leírást vittek véghez az aQuantive online marketing-céggel kapcsolatban. A Microsoft még 2007-ben vásárolta fel a már említett marketing céget abból a célból, hogy felpörgesse a reklámokat a Bingben. Azonban ez a vállalat nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így az amerikai cégnek el kellett könyvelnie a jó hírnév (goodwill) leírást, 6.2 milliárd dollárt a 6.3-ból. Azonban a részvényesek nem ijedtek meg a sokmilliós veszteség láttán, hanem még az árfolyamot is feljebb tornászták.

Ha ezeket az egyszeri tételeket korábban (vagy később) írták volna le, akkor kiemelkedő nyereségről számoltak volna be, mivel részvényenként 73 centes profit lett volna. Ez csak azért kiemelkedő, mivel a részvényesek 62 centre számítottak. Továbbá ez az eredmény azért is meghökkentő, mivel a Windows Live, illetve a Windows 7 részleg január 1. óta 13%-kal csökkent.

Steve Ballmer – a mamutvállalat vezérigazgatója – azt nyilatkozta, hogy jelenleg a cége egy apróbb hullámvölgyben van, de a pár hónap múlva bemutatásra kerülő Windows 8, illetve Windows Phone 8 ellensúlyozni fogja ezt.

Magyarország államadóssága 2012 elején közel 20 ezermilliárd dollár volt. A Microsoft évi 17 milliárdos profitja magyar valutában 4 ezermilliárd forintnak felel meg, szóval ha csak a szoftveróriáson múlna, akkor röpke 5 év alatt teljesen el lehetne tüntetni kötelezettségeinket…

 

  1. R. Feri szerint:

    Véleményem szerint nem kellene ennyi pénzt szánnia a Microsoft-nak a reklámokra hiszen elég sokan ismerik a céget.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.